home

Staroměstské mlýny vodárna Novotného lávka Karlovy lázně Praha

Staroměstské mlýny vodárna Novotného lávka Karlovy lázně Praha
ID fotografie 01090
titulek Staroměstské mlýny vodárna Novotného lávka Karlovy lázně Praha
popis

Staroměstské mlýny a vodárna s Novotného lávkou (vlevo) a Karlovými lázněmi (uprostřed vpravo). Přístupová lávka před objekty nese jméno staré rodiny pražských mlynářů. Mlýny v těchto místech stávaly odedávna a v 15. století k nim přibyla vodárenská věž (uprostřed). Z věže se voda rozváděla dřevěným potrubím do veřejných kašen. Objekty na snímku jsou z doby pozdější, vznikly po dvou ničivých požárech v roce 1848 a 1878. Zleva budova vodárny, čp. 201, od A. Wiehla z roku 1883, postavená ve stylu české novorenesance na místě vyhořelého mlýna. Rovněž další objekt na místě mlýnů, čp. 200, pochází z konce 19. století. Vodárna byla zrušena v roce 1913, po vybudování vodovodu z Káraného. Domy vpravo od věže, podél Poštovské ulice, čp. 198-194, byly vystavěny po roce 1848. V prostředním dvoudomě byly až do 70. let Karlovy lázně. Novostavba vpravo, n.čp. 206, byla postavena po roce 1896 na místě tří starších domů. Kolem roku 1900. The Old Town Mills and Waterworks with Novotného lávka (Novotný Bridge) (on the left) and the Karlovy (Charles) Baths.The access bridge is so named after an old Prague family of millers. Mills stood in this place from time immemorial, and in the 15th century a water tower was added (in the middle). The water ran from the tower through a wooden pipe-line to public fountains. The buildings in the picture were built later, after two large fires in 1848 and 1878. On the left we can see the Waterworks, No. 201, built by A. Wiehl in 1883 on the site of a burnt-out mill in the Czech Neo-Renaissance style. Another building on the site of the Mills, No. 200, also dates back to the end of the 19th century. The Waterworks was closed in 1913, following construction of a water main bringing water from Kárané. The buildings to the right of the tower, standing along Poštovská Street, Nos. 198-194, were constructed after 1848. The middle double building housed, until the 1970s, the Karlovy Baths. The new building (at the time of taking of this picture on the right), new No. 206, was built after 1896 on the site of three older buildings. Around 1900.

klíčová slova historická Praha stará Praha old Prague photo old Prague postcards old Prague historical Prague staré fotografie Prahy staré pohlednice Prahy věže tower celkový pohled panorama Staroměstské mlýny mlýn mill Masarykovo nábřeží Karlovy lázně lázně spa Poštovská ulice vodárna waterworks vodárenská věž water tower Smetanovo nábřeží Novotného lávka 1900

provozovatel : SKILL production s.r.o., Zarámí 92, 760 01 Zlín, IČ 27752500, DIČ CZ27752500
webdesign, tvorba www stránek, videoprodukce, svatební video SKILL production Zlín
© Fotogen 2016 - 2019 | všechna práva vyhrazena | jakékoli neoprávněné užití materiálu je postižitelné dle zákona